Smart indkøb til håndværksfirma

Jeg startede et lille firma tilbage i 2012. Et tømrerfirma var det jo, da jeg er uddannet tømrer. Jeg startede ud bare med mig selv og så min kæreste nogle få timer ugentligt til at passe regnskab. Jeg må jo have gjort et eller andet rigtigt, for i dag har jeg 15 ansatte. Og mit lille firma er blevet til meget mere end bare et tømrerfirma. I dag løfter vi hele entrepriser, og jeg har både murere, VVS’ere, tømrere og elektrikere ansat.

God service og økonomisk tæft

Jeg mener selv, at successen mest kommer af to forskellige forhold:

  1. Vi yder en bedre service totalt end nogen andre
  2. Jeg har økonomisk tæft og ved, hvor jeg skal justere

En af de ting, der gør en stor forskel på succes og fiasko er, om man evner at styre omkostningerne. Og det gør jeg – det er jeg faktisk rigtig god til. Vi køber firmabilerne ind, hvor det giver mest mening at gøre det, og vi køber alt vores værktøj til samtlige faggrupper online på E-Værktøj, for dels sparer vi lidt på selve indkøbet der, men vi sparer en hulens masse tid og kørsel ved at få værktøjet leveret.

Nogle gange er det til firmaet og andre gange direkte til byggepladsen. Det er nemt, det er effektivt, og det sparer mig for rigtig mange mandetimer og brændstof. Du kan se butikken med værktøj her.

I løbet af dette efterår udvider vi igen med yderligere 2 murere, så kender du en arbejdsløs murer, skriver du bare en kommentar herunder!